reklama

Milý Orange

Ako dlhoročný klient som bol presvedčený, že si ma ako zákazníka bude niekto vážiť. Nie na váhe, kde by som dosiahol zaujímavé čísla, ale po komerčnej stránke. Áno, aj to sa podarilo. Komerčne ma oberali o peniaze :) A tak som poslal list môjmu bývalému operátorovi:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Milý Orange.

Úvodom môjho listu je skôr konštatovanie, ako otázka, či ide o reklamáciu alebo len pokus sklamaného zákazníka bojovať s veternými mlynmi s menom Orange. Nakoľko som len „človek milión", nepredpokladám, že by došlo k akémukoľvek riešeniu, respektíve viac ako formálnemu oznámeniu, že list bol zaevidovaný a bude sa mu venovať patričná pozornosť.

Pred rokmi (moja pamäť mi neslúži tak dobre, aby som si to celé pamätal, ale je to predsa len pár rokov, keďže som podpísal viac ako jednu zmluvu o viazanosti) som sa ako jeden z mnohých pridal k radom zákazníkov spoločnosti Orange. Mať mobilný telefón, môcť komunikovať, stalo sa to bežnou súčasťou. Po pár rokoch som sa (mylne) domnieval, že spoločnosť, s ktorou podpíšem zmluvu o poskytovaní služieb, si po rokoch začne budovať ku mne, ako svojmu klientovi, vzťah aj iný, ako odosielanie faktúr, neskôr akéhosi domáceho časopisu bez väčšej vypovedacej hodnoty, ako budovateľsky poukazovať na svoje skvelé výsledky. Ale marketing je dôležitý a zvykol som si. Jedného pekného dňa som sa opäť rozhodol zaviazať sa k používaniu služieb Vašej spoločnosti, a vtedy som dostal skvelú ponuku (o ktorú som pôvodne ani nemal záujem, ale šikovnosťou obchodníka na kontaktnom mieste) som pod váhou argumentov podľahol, a k môjmu telefónu, novému paušálu, viazanosti, prijal „darček" telefón za korunu a druhú SIM kartu s telefónným číslom zdarma. Za toto druhé číslo sa neplatil žiadny paušál, len po použití daného čísla prišla daná suma na faktúru. Istú dobu sa používalo toto číslo ako záložný telefón, a po čase aj to išlo do zabudnutia. Bolo to „zadarmo" keď sa nepoužívalo, karta sa kamsi stratila, a aj ja som zabudol, že niečo také bolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po ďalších rokoch som sa rozhodol, že budem pokračovať v záväzku (za bežných okolností by som to nazval loajalita, no po skúsenostiach zisťujem, že je to jednostranný záväzok) s Vašou spoločnosťou. A tu som prišiel k prvej veľkej chybe vo vzťahu s Orange. Vlastne nie prvej, ale prvej vedomej. Predtým som si vlastne ani neuvedomil, že ak som klient (náš zákazník náš pán), tak by mi spoločnosť, u ktorej nechávam časť, aj keď malú, svojej výplaty (a platím telefónne účty za telefón u Orange za syna, manželku, mamu...) mohla poskytnúť informáciu, že už mi skončila viazanosť atď a ponúknuť mi niečo za to, ale ja si to musím strážiť sám. Takže som požiadal slečnu o vypracovanie ponuky, čo by pre mňa mohlo byť zaujímavé, keď už toľko rokov používam služby Vašej telekomunikačnej spoločnosti. Dozvedel som sa skvelé informácie, ako idem ušetriť, ako sa mi znížia mesačné platby, ale služby sa len zlepšia. Predpokladám, milý Orange, že poznáte situáciu na kontaktných miestach. Ľudia stoja v radoch s vidinou využitia tých skvelých možností, ktoré im Orange ponúka. Ja už som sedel nejakú tú dobu pri pulte s mladou sympatickou slečnou, ktorá mi vysvetľovala všetky výhody, keď podpíšem viazanosť. Nechcel som sa viazať na mobilný telefón, ktorý mi ponúkal Orange vo svojej ponuke, čo asi bola chyba, nakoľko to moje šance dostať výhodnejšie podmienky výrazne znížilo. Ale trval som na svojom, že nový mobilný telefón si kúpim mimo viazanosti. Slečna pokračovala vo vymenúvaní skvelých ponúk, jednu sme prispôsobili, ľudia za mojim chrbtom ticho reptali, ako dlho tam vybavujem, a prišlo na podpis zmluvy. Veľká chyba, že som sa nechal ovplyvniť čakajúcim davom, a hlavne dôverou v slová danej slečny. Pozrel som sa, či je daný paušál, kde je miesto na podpis, podpísal aj s ročnou viazanosťou LEN na „výhodné" balíky, a čakal na najbližšiu faktúru, z ktorej by som mal takú obrovskú radosť. Faktúra prišla, radosť nie. Suma dokonca o niečo vyššia, ako predtým. Ale možno ide o predchádzajúce obdobie... ďalší mesiac, ďalšia suma, opäť nepríjemné prekvapenie. Asi veľa telefonujem. Ďalší mesiac, tentokrát už žiadne prekvapenie, opäť vysoká suma. Nasledovala návšteva obchodného miesta, a môj zlý sen pokračoval. Po preverení služieb, ktoré som podpísal, mi bolo oznámené, že fakturácia je v poriadku, v zmysle zmluvy. Pokúšal som sa nezamdlieť, ale uvedomil som si svoju chybu, lebo áno, podpísal som. Zaujímavá však bola reakcia mladého sympatického muža, ktorý sa ma s výrazne škodoradostným výrazom pýtal, ža čo by som vlastne chcel mať nejaké lepšie podmienky, keď som si nezobral ani telefón, ani internet, dokonca som nemal záujem o nejaké z ich špeciálnych balíčkov. Stratil som reč, a po večeroch som si nadával, čo som to ja blbec podpísal. Veď ja som len zákazník bez akýchkoľvek práv na opravu. Vypočítal som si termín, kedy mi končí táto úžasná viazanosť, v ktorej som zaplatil o viac ako 100% oproti deklarovaným sumám pri podpise zmluvy. Samozrejme, je to len a len moja chyba, že si neprečítam ten elaborát, ktorý dostanem na podpis. Viním z toho len seba a celý rok som za túto chybu platil. Potom som sa rozhodol, že stačilo, a mením operátora. Obratom som sa stal žiadaným zákazníkom, ktorému bola pridelená osoba, ktorá ma presviedčala o tom, aby som nemenil operátora, bude mi navrhnutá zmena programu, a množstvo ďalších výhod. Tu sa trošku pozastavím... Firemné telefóny, súkromné telefóny, nosil som pri sebe zbierku telefónov z viacerých dôvodov. Orange som mal na telefonovanie so synom a niektorými známymi, v rámci paušálu som využíval telefonovanie v rámci siete. A vrátim sa k realite, dohodol som sa, že v poriadku, ale bez viazanosti, len s paušálom za nízku cenu ostávam u operátora Orange. A prichádza návrat pár rokov späť. Objavilo sa to druhé číslo... áno, to „bezplatné". A opäť mierne odbočenie. Faktúry dlhodobo neštudujem, kým bola suma približne taká, ako by mohla byť, na základe informácie som zaplatil sumu. Občas nezaplatil, ak som nedostal výplatu včas, no nakoniec som vždy dlžnú čiastku uhradil. A „vďaka" tomu som nezistil, že na faktúrach sa odrazu začala objavovať suma za „bezplatný" mesačný paušál. A vrátime sa k problému. Pri dohode o pokračovaní využívaní služieb Orange mi bolo pripomenuté, že je tam to ďalšie číslo. Ďakujem, neprosím. Nechcem ho. A tu mi vynecháva pamäť, lebo padli slová „nechcem, nepoužívam, zbytočné, zrušiť" a „záložné, pre prípad, bezplatne". Vyberte si variantu, ktorá viac vyhovuje, nevhodné vyškrtnite, no stále zostáva otázka, prečo sa na faktúre objavuje čiastka za používanie tohoto „bezplatného" čísla. Koncom roka 2010 boli isté finančné ťažkosti s vyplácaním výplaty, a minimálne používanie môjho bežného čísla Orange (pokazené telefóny), a tak som zistil, že číslo bolo odpojené. Uhradil som dlžnú čiastku, a opäť číslo odpojené. V poriadku, ideme sa pozrieť, čo sa deje. A čo to nevidím na faktúre? Poplatky za znovuzapojenie čísla, ktoré som nechcel, nepoužíval, a pozriem lepšie, dokonca aj paušálne poplatky za používanie bezplatného čísla! Nasledovala návšteva obchodného miesta. Tam mi vysvetlili, že tak to je, a musím to zaplatiť, inak bude nasledovať exekúcia. Vyplatil som všetko, okrem znovuzapojenia nechceného čísla. Pretože písomne nebolo zrušené toto číslo, objavovalo sa neustále. Požiadal som o písomné zrušenie, podpísal som ho, no odmietol zaplatiť znovuzapojenie. Mladý sympatický muž mi dal číslo na ekonomické oddelenie, kde som sa nakoniec dohodol, že ma bude kontaktovať milá dáma, ktorá ma má na starosti. Nezabudol som pripomenúť, že ani jedno číslo Orange nefunguje, nakoľko som odpojený, aj napriek úhrade, a dohodli sme sa, že mi bude volané na číslo u iného operátora. To bolo pred Vianocami 2010. Nuž, zákazník, človek milión, čakaj. Aj tak sa ti nik neozve. Pardon, vo februári 2011 sa Orange ozval. Doporučenou zásielkou s obsahom „Pokus o pokonávku". Máte nízky tlak? Skúste Orange, ten ho zvýši zaručene. Telefonický rozhovor na hotline (pardon, zákaznícku linku) skončil konštatovaním, že znovuzapojenie sa týkalo predchádzajúceho odpojenia nepoužívanej linky, a že všetko bolo vystavené v súlade so zmluvnými podmienkami a cenníkom spoločnosti Orange. Samozrejme, takto jednoduchý ten telefonát nebol, a doteraz som nedostal odpoveď na otázky, či vôbec zákazník má nejaké práva, či Orange svojich zákazníkov aktívne prenecháva svojim konkurentom, a či s tým, že ako dlhoročný klient chcem preskúmať o čo vlastne ide môžem ísť s prepáčením do istých telesných otvorov, dostal som odpoveď „že všetko bolo vystavené v súlade so zmluvnými podmienkami a cenníkom spoločnosti Orange".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasledoval telefonát na číslo uvedené v Pokuse o pokonávku, a milá pani na vymáhaní pohľadávok mi vysvetlila, či som podal reklamáciu (čo bol prvý skutočný pokus o nejakú pomoc), no súčasne mi bolo vysvetlené, že zaplatiť musím a potom môžem robiť čo sa mi zažiada, inak príde na rad exekúcia. Opäť výmena názorov na postup Orange, na spôsob jednania, no zakončené tým, že sa to uhradiť musí. Nakoniec len informácia „aj napriek tomu že to zaplatíte, nebudete znovu pripojený" a zdá sa mi, ak to nie je výplod mojej fantázie, že na znovupripojenie musím podať písomnú žiadosť. A tak sa stalo, že desiatky € som nakoniec zaplatil za niečo, čo som nechcel, nepoužíval a predsa mal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým na internete fungujú firmy, ktoré za registráciu na svojich stránkach následne účtujú poplatky a ide to k exekútorom, a tieto si potom užívajú mediálnu reklamu pri trestných oznámeniach, Orange to robí elegantným, zákonným spôsobom, nehľadiac na svojich klientov. Pripúšťam, že mnoho podvodníkov dlhuje za využívanie služieb a tovarov nemálo prostriedkov, no keď mi po viacerých rokoch niekto - pri telefonáte o tom, že chcem vyriešiť situáciu inak prejdem k inému operátorovi - nech sa páči, choďte... pomyslím si svoje aj ja. A nielen pomyslím. Som len človek milión, no mnohí tí, kvôli ktorým som ostával u Orange, už prešli k inému operátorovi, a aktívne sa budem podieľať na tom, aby to urobili aj ostatní. Ľutujem len, že som prišiel o telefónne číslo, ktoré mali mnohí moji známi, s ktorými nie som často v kontakte. Mal som prejsť k inému operátorovi v čase, keď som bol presviedčaný o tom, aký skvelý Orange je. No je to len číslo, o ktoré človek prísť môže. No ak príde spoločnosť o meno, je to horšie. Aspoň pre mňa ako človeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno som si na mnoho vecí nespomenul, a musel som držať svoje emócie veľmi na uzde, aby som tu nepísal veci pouličným jazykom, ktorý by si prístup Orange zaslúžil. Je na zamyslenie, prečo nie je ochota prejednať problémy klienta, prečo nie je ochota ustúpiť a využívať len silu „zmlúv, cenníkov a exekútorov". Viem, že napísať žiadosť o preverenie by bolo len požiadať o vystavenie elaborátu o tom, ako Orange dodržal čo mal a ako sa držal zmluvných podmienok. Samozrejme, ja som ten, ktorý sa spoľahol na serióznosť veľkej spoločnosti a jej ľudského faktora. Preto ani neočakávam, že by došlo k niečomu ako ospravedlneniu za to, že som stratil čas písaním tejto informácie pre tých, ktorí si ju prečítajú.

S pozdravom

Ján Midriak

Poznámka:

Ak sa vrátim k prvému odstavcu, už vopred som očakával, aká bude reakcia. Prvá bola tá, že nie je možné otvoriť priložený dokument. Poslal som ho teda v inom formáte... a čitateľa asi neuveriteľne zaskočí odpoveď - citujem:

Vazeny pan Midriak,

Dakujeme za vyuzitie nasej sluzby.

Vas podnet ohladom sluzieb spolocnosti Orange Slovensko sme preposlali na kompetentne oddelenie, ktore sa nim bude zaoberat.
V kazdom pripade dakujeme za podnet a do buducna zelame vsetko dobre vo Vasom pracovnom a tiez sukromnom zivote.

Ján Midriak

Ján Midriak

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek milión. Jeden z davu, ktorý nevyniká ale sem tam vystrčí rožky. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu